Tunne syömisesi ja vapaudu tunnesyömisestäsi -valmennus

4 tapaamista kuukauden ajan  | Ensimmäinen tapaaminen ma 7.2.2019

Ilmoittaudu valmennukseen tästä!
Tarpeet synnyttävät kehossamme reaktioita, joita viisas kehomme yrittää parhaansa mukaan ratkaista. Jos meidän tarpeemme eivät tyydyty, ne ottavat enemmän ja enemmän tilaa aivoistamme ja tietoisuudestamme. Ne huutavat tulla tyydytetyiksi, kunnes tulee hetki, että et voi sivuuttaa niitä enää. Jos ei ole tarjolla muuta keinoa niiden tyydyttymiseksi, niin keho hakee jonkin keinon tyydyttää tarve. Tiedostamaton mielemme ei erota onko kyseessä jokin muu tarve kuin nälkä ja siksi ruoka. Vaikka tässä olisi viisampaa keksiä, jokin muu ratkaisu, niin luolamies tai luolanainen tarttuu kaksinkäsin saaliiseen ja alkaa jauhaa.  Ongelma on näin siirretty myöhemmäksi, josta pian seuraa lisäongelmia, kuten syyllisyys, ahdistus, painonnousu, itsetunnon lasku, itsekritiikin kasvu, minäkuvan huonontuminen ja lopulta periksi antaminen ja syöminen ahdistukseen: tunnesyöminen. Josta seuraa syyllisyyys, riittämättömyys… ja tunnesyöminen .
Painonhallinta on miltei mahdotonta, jos tunteisiin liittyvistä kompastuskivistä ei päästä yli!
Tunnesyömisen voi laukaista:
  • VÄSYMYS
  • STRESSI
  • SUURET VAATIMUKSET
  • ITSEKRITIIKKI
  • RIITTÄMÄTTÖMYYDEN TUNNE
  • RAKKAUDETTOMUUS
  • ARVOSTUKSEN PUUTE
  • HÄPEÄ
  • AHDISTUS
Otetaan tunteet, stressi ja paino haltuun yhdessä!

Milloin ja missä?

Neljä tapaamista aikavälillä 7.2.2019 – 25.2.2019.

LOUNATUULIYHTEISÖTALO LÄNTINEN PITKÄKATU 33, TURKU
JALAVA SALI

Valmennuskerrat To 7.2.  ma 11.2. ma 18.2. ja ma 25.2 klo 18.00-20.00

Ilmoittaudu 7.2.2019 mennessä
Ilmoittauduttuasi saat paluupostina laskun ja osallistumisvahvistuksen.
Valmennukseen otetaan mukaan 20 osallistujaa.

Ilmoittautumisen yhteydessä valitse, otatko myös ruokavalion mukaan pakettiin.  Tällöin saat ohjeet myös ruokapäiväkirjan pitämiseksi.

Ilmoittaudu valmennukseen tästä!

Valmennuksen aikana saat

  • Opetusta ja ohjausta hallitsemaan ja ymmärtämään tunteita paremmin
  • Ryhmän tuen
  • Joka viikkoiset kotitehtävät ja harjoitukset
  • Sinulle sopivan ruokavalion

Hinnat

  • KURSSIMAKSU 49 €
  • RUOKAVALION KANSSA 125 €

Kenelle valmennus sopii?

Sinulle, joka

  • kaipaat tukea painonhallintaan, tunteiden käsittelyyn tai stressinhallintaan
  • haluat saada painosi tippumaan
  • olet kyllästynyt jojolaihduttamiseen
  • Ohjelma:
  • 7.2. luomme perusteet muuttaa syömiskäyttäytymistä. Miksi tunnesyömme, miten tunteet vaikuttavat syömiseemme. Tunteen tunnistusharjoitus ja sen muuttaminen myönteisempään suuntaan harjoitus. Kotitehtäväksi tunteiden tunnistamispäiväkirja ja syömispäiväkirja.
  • 11.2. Kotitehtävien läpikäynti. Harjoitukset: ajatusten ja uskomusten muuttaminen itsestään ja minäkuvan vahvistaminen. Ravinto-osuus: Makroravinteet ja insuliinitoiminta. Mikä on minulle sopiva ruokavalio? Ketoosi? Vähähiilihydraattinen? Kasvisruokavalio? Sekasyönti? Tavoitteet ja niiden mukainen suunnittelu.  Kotitehtävät: ajatukset itsestäni ja niiden muokkaaminen suotuisammaksi tavoitteiden ja elämän laadun ja hyvinvoinnin sekä onnellisuuden kannalta.
  • 18.2. Kotitehtävien palautus ja läpikäynti. Stressi ja stressinhallinta, rentoutuminen, nukkuminen ja palautuminen, väsyminen uupuminen. Harjoitukset: hengitysharjoitus, ahdistavista ajatuksista eroon harjoitus, meditointi, syvärentoutus ja hypnoosi. Kotitehtävät näistä, kukin valitsee yhden harjoituksen ja lisäksi kuka minä olen ja mitä minä haluan? -tehtävä. Ravinto-osuus: alkalisointi, puhdistus, maksan ja  soluntoiminta.
  • 25.2. Kotitehtävien palautus ja läpikäynti. Keskustelu ja rentoutusharjoitus ja minäkuvan vahvistaminen.Sosiaaliset suhteet ja henkisyys. Haastavat tilanteet: mitä tehdä, matkustaessa, juhlissa, ja muissa haastavissa tilanteissa? Ravinto-osuus: puhdas ravinto? Mitä? Ja miksi? Ravintolisät? Viimeinen kerta on myös naposteluilta, valmistamme naposteltavat ohjeideni mukaan nyyttikesti periaatteella etukäteen. 🙂

Valmentajanasi Tuija Lehtinen

Hyvinvointivalmentajanasi toimii Tuija Lehtinen, sosiaalitieteiden maisteri, aikuispedagogi, sosiaalisen asiantuntija, intohimoinen ravinnon ja terveyden tutkija, ja elinikäiseen oppimiseen sitoutunut terveydentilan mittaaja.

”Hyvinvointini ei  johdu yksinomaan positiivisesta asenteestani tai stressinhallintataidoistani. Näitä joudun työstämään itseni kanssa jatkuvasti, ihan kuten muutkin ihmiset. Riittävä levon määrä ja unen laatu suhteessa liikunnan sopivaan määrään, ei myöskään riitä selittämään jaksamistani ja terveyttäni. Jos yhden asian nostaisin ratkaisevana tekijänä esille, niin se olisi ehdottomasti ravinto. Ravinnolla on suurin merkitys hyvinvoinnissani. Vaikka muut hyvinvoinnin osatekijät elämän aallon huipuilla ja pohjalla vaihtelevat, niin hyvän ravinnon tuntemus ja sen suojaava vaikutus on riittänyt pitämään haastavinakin aikoina hyvinvointini yllä.

Ravintoasiat ja erilaiset ruokavaliot ja niiden vaikutukset hallitsen hyvin, sillä niitä olen harrastanut 15-vuotiaasta asti. Isäni sairastui diabetekseen vuonna 1985 ja siitä lähti tutkimusmatkani hyvän ja terveellisen ruokavalion löytämiseksi. Monet ovat jo saaneet avun kauttani, mutta monia vielä odotan voivani auttaa. ”

Tuija on aikuispedagogi eli hän mielellään jakaa viimeiseen tutkimustietoon perustuvaa ravintotietoutta ja ravintolakoulun käyneenä hän osaa myös opettaa miten terveellinen ja hyvä ruoka valmistetaan.

Kyllä, osallistun Tunne syömisesi ja vapaudu tunnesyömisestäsi -valmennukseen

Täytä linkistä avautuva lomake osallistuaksesi. Lähetän laskun sähköpostitse. Laskun tulee olla maksettuna ennen valmennuksen alkua.

Ilmoittaudu valmennukseen tästä!