Hyvinvointivalmennus

Liikunta

Löydä liikunnan ilo

Liikunnassa tärkein asia on motivaatio. Motivaatio ei aina löydy itsestään, mutta se voidaan löytää yhdessä. Miksi sitten on tärkeää löytää motivaatio liikkumiseen? Koska ihmiskeho on luotu liikkumaan: se yksinkertaisesti rapistuu, ja hyvin nopeasti, jos sitä ei käytä. Lihastesi kunto ratkaisee sen, miten terveenä ja toimintakykyisenä pysyt, kun luusto alkaa vanhetessaan heiketä. Liikunta myös vahvistaa luustoa ja hoitaa jo syntyneitä vaurioita. Aivojen toiminta tehostuu liikunnan avulla, stressi vapautuu ja keho tuottaa mielihyvä hormoneita. Liikunta parantaa unenlaatua ja sen tiedetään olevan tehokkaampi masennuksen hoidossa kuin yhdenkään lääkkeen. Oikeanlainen liikkuminen painonpudotuksessa tai lihasmassan lisäämisessä on tärkeämpää kuin kaloreiden laskeminen. Ei liikaa, muttei liian vähääkään. Ei kovaa silloin kun pitäisi mennä hiljaa. Kun liikunnan ilo löytyy, saat kokea samaa kuin lapsi onnistuessaan ja hallitessaan liikkeitään. Palaat jälleen siksi, joka olit jo silloin, mutta hetkeksi vain unohdit sen.

Vuokraa liikuntakaveri tai ohjaaja itsellesi tai pienryhmällesi

Parempi mieli, paremmat tulokset! Tuijan motto. Hyvinvointivalmentaja Tuija Lehtinen rakastaa liikkumista ja siksi erilaiset liikuntalajit ovat hänelle mieleisiä. Tuijalla on myös taipumus tartuttaa ilonsa muihinkin ja voit olla varma, että hän iloitsee kanssasi sinun onnistumisistasi! Hän myös kannustaa sinua ja rohkaisee, niin, että saatat yllättää itsesikin, kun sinusta kuoriutuu esiin sinun sisäinen Xenasi.

Kilpaurheilutaustaisena Tuijalle on tuttua niin kova pitkäkestoinen liikunta kuin rasvaa polttava matalasykkeinen liikunta. Lihaskuntoharjoittelu ja hiit-treenit ovat hälle mieluisia, mutta yhtä hyvin pitkät hölkät tai kävelylenkit maastossa ovat mielihyvää aikaansaavia. Erityisesti painonpudotuksessa kimppatreenit olisivat suotavia. Siksi Tuija suosittelee sinua hankkimaan itsellesi pari kolme liikkumiseen motivaatiota kaipaavaa ja ottamaan yhteyttä häneen, ja sopimaan vaikkapa 4 viikon harjoittelujaksosta.

Liikuntapuolella suosittuja muotoja ovat pienryhmävalmennukset ja lajikokeilut. Läheinen yhteistyö Crossfit Huntin kanssa mahdollistaa lajikokeilun Huntilla isommallekin ryhmälle, yhtä hyvin kuin pienemmällekin. Muista, että nyrkkeily on myös laji, jonka pariin Tuija mielellään sinut johdattaa.

Yksilöllisesti räätälöidyt ohjelmat

Meiltä saat yksilölliset ohjelmat tavoitteidesi mukaan räätälöitynä painonhallinnan tueksi, sekä protason ja aktiiviliikkujan tarpeisiin. Voimaharjoittelussa on tärkeää ravinnon lisäksi se, että harjoittelet oikealla tavalla tavoitteittesi mukaan. Jos haluat hommata lihasta, on sinun hyvä ymmärtää, miten lihasta saadaan kasvatettua. Kaikki treeni ei tätä tee, vaan kasvaakseen lihas tarvitsee juuri oikeanlaista ärsykettä. Riittävä harjoittelupaino, oikea tekniikka, hyvä määrä toistoja tavoitteeseen suhteutettuna on hyvä lähtökohta. Esimerkiksi 6-12 toistoja tehdessäsi, viimeinen toisto pitäisi tulla puoli väkisin, ja jos näin ei ole, niin lisää painoa seuraavalla kerralla. Millaisilla sykleillä harjoittelet ja miten usein, on myös kysymys, jota kannattaa miettiä, jos lihaskasvua mielit.  Jos treenaat liian harvoin tai liian usein, niin molemmat johtavat samaan tulokseen lopulta: lihas ei kasva ja voimatasot eivät nouse. Mitä lihasryhmiä milloinkin, mitkä apuvälineet, mitkä tekniikat ja kuinka pitkät palautumisvälit? Entä milloin kevyemmät viikot?  Palautuminen on ehkä tärkein asia mitä sinun tulee pitää mielessäsi, jos kehitystä halajat. Mikäli palautumisesi on tehotonta, meiltä saat tähän myös hyviä apuvälineitä: neurosonic ja treeniäsi tukeva ravinto tehostavat palautumistasi. Lihas kasvaa vain levossa muistathan sen. Tasapaino on avainsana tässäkin hyvinvoinnin osa-alueella. Tasapaino saattaa olla myös ulkonäöllisesti sinulle tärkeää. Erityisesti, jos lajisi on Fitness, on tärkeää, että lihaksesi ovat tasapainossa. Vain silloin ne näyttävät myös tuomarin mielestä hyvältä.

Voima- ja kehorakennusohjelmissa sinua auttaa Artturi Äikäs, maastavedon SM, EM, ME. Artturi on ansioitunut voimapuolella kilpailijana ja valmentajana sekä kehonrakennuspuolella valmentajana. Artturin erityisosaamisesta saat kaipaamaasi avun voimaharjoitteluun ja kehonmuokkaukseen. Hänelle on tärkeää, että teette yhdessä tavoitteet treenillesi. Kun tavoitteet ovat selvät, räätälöi hän sinulle yksilöllisen ja tuloksiin johtavan ohjelman. Tarvittaessa hän käy myös salillasi näyttämässä liikkeiden oikeat suoritus tekniikat. Mitä tärkeämpi tavoite, sitä tärkeämpi ohjelmointi. Artturin jämäkällä ohjauksella pääset tavoitteisiisi, kysy myös henkilökohtaista valmennusta.

Ota yhteyttä

TYHY LIIKUNTA

  • Yrityksille hauskat Tyhy-päivät lajikokeilun parissa. Jos ikinä olet miettinyt ja empinyt kokeillakko jotakin pikkuisen extremempää lajia, kuten esim. nyrkkeilyä tai Crossfittia, niin Carpe Diem! Nyt se onnistuu TyHy- päivän merkeissä, turvallisesti provalmentajien kanssa! Ryhmäsi jokaiselle yksilölle sovitettuna ja skaalattuna, niin että jokainen voi saada onnistumisen kokemuksia, tietysti ammattivalmentajan kanssa. Crossfit Huntin kanssa yhteistyössä, lajikokeilu isommallekin ryhmälle onnistuu, turvavälit huomioiden. Lajikokeilun päälle sopii mainiosti vaikkapa syvävenyttely ja sen päälle rentoutus.
  • Valikoimasta löytyy myös nyrkkeilyn puolelta pienryhmille innostavaa ja monen vuoden valmennuskokemusta omaavan Omarin ehdottomasti stressistä vapauttava 90 minuutin stressinpurku sessio. Omar on tunnettu, paitsi ammatilaisuransa saavutuksista, myös ihmisläheisyydestään ja innostavasta otteestaan valmennettaviinsa.
  • Yrityksille hauska Tyhy-päivä lajikokeilun parissa. Turvallisesti provalmentajien kanssa. Souda kuin mestarisoutaja! Kirkkovene souturetki Kaarinan Mestarisoutajien seurassa Kuusiston linnanraunioille, tai valitsemaasi muuhun kohteeseen, jossa voi ottaa kevyemmin.  Syvävenyttelyn johdatuksella rentoutumiseen tai ruokailuun ja saunomiseen. Kaarinan soutajien kumppanuus mahdollistaa minulle myös tutustuttaa asiakkaitani lähiseutujemme ihaniin saaristomaisemiin kirkkosouturetkien myötä. Kirkkoveneessä matka taittuu esimerkiksi Kuusiston Linnanraunioille tai Turun kauniiseen saaristomaisemaan. Retkiin ja ylipäätään kaikkiin lajikokeiluihin voidaan yhdistää esimerkiksi ruokailu tai rentoutus luonnon omissa kauniissa maisemissa.

Joskus tarvitaan räväkämpiä tekoja, jotta saadaan stressi kunnolla irti kehosta, ja päälle rentoutus, niin taas jaksaa. Vain tekemällä tulet siksi, joka haaveiletkin: sinuksi itseksi!

Pyydä tarjous porukallesi!

HinnastoOta yhteyttä